Blog
Výsledky našeho nového výzkumu České školy a umělá inteligence už jsou venku

Včera jsem s kolegy z Microsoftu zveřejnil výsledky našeho výzkumu, který mapoval, jak jsou čeští učitelé připraveni na využívání umělé inteligence. Data jsou velmi zajímavá - přibližně třetina českých učitelů si v posledním roce generativní umělou inteligenci vyzkoušela (především pak ChatGPT) a většina si uvědomuje, že AI má ve výuce své místo, je třeba ale vybavit učitele novými znalostmi a dovednostmi. Více zde.
Nový miniweb o umělé inteligenci

Především pro začátečníky jsem připravil jednoduché webovky zaměřené na umělou inteligenci a její možnosti, kterou budu postupně upgradovat a vylepšovat. Najdete je na adrese: http://ai.e-bezpeci.cz/
Rozhovor pro DVTV s Danielou Drtinovou

S Danielou Drtinovou jsme si v rozhovoru pro DVTV povídali o rizicích, která jsou spojena se sdílením osobních údajů - především fotografií dětí - jejich vlastními rodiči či prarodiči. Na celý rozhovor se můžete podívat přímo na DVTV.CZ, ukázka pak níže po rozkliknutí.
Představují loot boxy hazard? A měly by být regulovány?

V novém textu pro E-Bezpečí se věnuji problematice spojené s loot boxy. Co to loot boxy jsou a jak fungují? A měly by být regulovány, případně jak? O tom všem zde.
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Midjourney - stručný úvod do umělé inteligence generující obrázky
- Již brzy začne umělá inteligence chrlit seminární a kvalifikační práce (třeba diplomky či bakalářské práce) a odhalit ji bude nemožné, každé dílo totiž bude originální. Problém bude mít i věda samotná.
- Umělá inteligence píše za žáky seminárky, učitelé je pak chválí za skvěle zpracované úkoly
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- GPT3 nezvládá českou gramatiku a pravopis - několik příkladů, na kterých si jazykový model měnící svět vyláme zuby