Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.

Posouvání věkových hranic pro vstup do prostředí sociálních sítí nic neřeší

Kategorie: Blog Zveřejněno: středa 21. březen 2018 Napsal Kamil Kopecký

Zní to dobře, že? Posuneme věkovou hranici pro vstup do prostředí sociálních sítí třeba na 15 let a zajistíme tak ochranu dětí a jejich osobních údajů. Ve skutečnosti však tento posun neřeší vůbec nic a přinese s sebou jen komplikace.

Číst dál: Posouvání věkových hranic pro vstup do prostředí sociálních sítí nic neřeší

Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha

Kategorie: Blog Zveřejněno: sobota 2. září 2017 Napsal Kamil Kopecký

Daniela Münicha si vážím, čtu jeho blogy, sledují jeho analýzy, dění kolem vědy a výzkumu mě zajímá. V posledním textu Základní školy nejsou školy vysoké (http://www.pedagogicke.info/2017/09/daniel-munich-zakladni-skoly-nejsou.html) zaměřeném na rozdíl ve financování vysokých škol vs. základních škol však z mého pohledu pohled na vysoké školství hodně zjednodušil – možná, až příliš. Proto bych rád na jeho slova krátce zareagoval.

Číst dál: Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha

Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení financování škol.

Kategorie: Blog Zveřejněno: středa 28. červen 2017 Napsal Kamil Kopecký

V těchto dnech se vášnivě diskutuje o kariérním řádu učitelů a postupném navyšování učitelských platů. Jádro celého problému je jasné – učitelé jsou dlouhodobě finančně hluboce podhodnoceni, poslanci je zneužívají pouze jak předmět svých politických slibů, sami učitelé nejsou jednotní a díky různým učitelským organizacím, sdružením či odborům, ale také učitelům samotným dochází k tříštění síly, kterou představují.

Číst dál: Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení...

Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka

Kategorie: Blog Zveřejněno: sobota 18. duben 2015 Napsal Kamil Kopecký

Prohlášení ministra školství Marcela Chládka o tom, že chce do škol zavádět tablety, a to již od prvních tříd základní školy, vzbudilo velkou vlnu kritiky. "Experti" na oblast školství z řad internetových diskutérů ohodnotili ministrův počin jako projev šílenství, neznalosti a diletanství. Bohužel řada z diskutujících operuje s velkým množstvím mýtů, které o zavádění tabletů do škol panují. Pro argumentaci pak využívají převážně své dojmy. 

Číst dál: Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka