Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Posouvání věkových hranic pro vstup do prostředí sociálních sítí nic neřeší
Zní to dobře, že? Posuneme věkovou hranici pro vstup do prostředí sociálních sítí třeba na 15 let a zajistíme tak ochranu dětí a jejich osobních údajů. Ve skutečnosti však tento posun neřeší vůbec nic a přinese s sebou jen komplikace.
Číst dál: Posouvání věkových hranic pro vstup do prostředí sociálních sítí nic neřeší
Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha
Daniela Münicha si vážím, čtu jeho blogy, sledují jeho analýzy, dění kolem vědy a výzkumu mě zajímá. V posledním textu Základní školy nejsou školy vysoké (http://www.pedagogicke.info/2017/09/daniel-munich-zakladni-skoly-nejsou.html) zaměřeném na rozdíl ve financování vysokých škol vs. základních škol však z mého pohledu pohled na vysoké školství hodně zjednodušil – možná, až příliš. Proto bych rád na jeho slova krátce zareagoval.
Číst dál: Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha
Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení financování škol.
V těchto dnech se vášnivě diskutuje o kariérním řádu učitelů a postupném navyšování učitelských platů. Jádro celého problému je jasné – učitelé jsou dlouhodobě finančně hluboce podhodnoceni, poslanci je zneužívají pouze jak předmět svých politických slibů, sami učitelé nejsou jednotní a díky různým učitelským organizacím, sdružením či odborům, ale také učitelům samotným dochází k tříštění síly, kterou představují.
Číst dál: Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení...
Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka
Prohlášení ministra školství Marcela Chládka o tom, že chce do škol zavádět tablety, a to již od prvních tříd základní školy, vzbudilo velkou vlnu kritiky. "Experti" na oblast školství z řad internetových diskutérů ohodnotili ministrův počin jako projev šílenství, neznalosti a diletanství. Bohužel řada z diskutujících operuje s velkým množstvím mýtů, které o zavádění tabletů do škol panují. Pro argumentaci pak využívají převážně své dojmy.
Číst dál: Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
- Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
- Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
- S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)