Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Něco málo k plagiátům
Plagiáty. Téma, která hýbe nejenom světem akademickým a vědeckým, ale v poslední době také světem vrcholné politiky. U několika členů vlády došlo k odhalení plagiátů kvalifikačních prací, což ve výsledku vedlo k jejich rezignaci a masové kontrole prací zbývajících členů kabinetu. Někteří politici si s úlevou vydechli, protože se jejich práce “ztratila” a logicky ji pak nebylo možné porovnat s databází systému Thesis či Odevzdej, další politici čekají na to, než je některý z investigativních novinářů odhalí. Řada z veřejných činitelů byla napadena za to, že ve svých pracích opisovali. Opisování však nemusí být na škodu, pokud dodržujete zásady publikační etiky.
Posouvání věkových hranic pro vstup do prostředí sociálních sítí nic neřeší
Zní to dobře, že? Posuneme věkovou hranici pro vstup do prostředí sociálních sítí třeba na 15 let a zajistíme tak ochranu dětí a jejich osobních údajů. Ve skutečnosti však tento posun neřeší vůbec nic a přinese s sebou jen komplikace.
Číst dál: Posouvání věkových hranic pro vstup do prostředí sociálních sítí nic neřeší
Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha
Daniela Münicha si vážím, čtu jeho blogy, sledují jeho analýzy, dění kolem vědy a výzkumu mě zajímá. V posledním textu Základní školy nejsou školy vysoké (http://www.pedagogicke.info/2017/09/daniel-munich-zakladni-skoly-nejsou.html) zaměřeném na rozdíl ve financování vysokých škol vs. základních škol však z mého pohledu pohled na vysoké školství hodně zjednodušil – možná, až příliš. Proto bych rád na jeho slova krátce zareagoval.
Číst dál: Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha
Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení financování škol.
V těchto dnech se vášnivě diskutuje o kariérním řádu učitelů a postupném navyšování učitelských platů. Jádro celého problému je jasné – učitelé jsou dlouhodobě finančně hluboce podhodnoceni, poslanci je zneužívají pouze jak předmět svých politických slibů, sami učitelé nejsou jednotní a díky různým učitelským organizacím, sdružením či odborům, ale také učitelům samotným dochází k tříštění síly, kterou představují.
Číst dál: Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení...
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
- Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
- Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
- S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)
Nejčtenější (90 dní)
- Možnosti využití generativní umělé inteligence ve výuce českého jazyka a literatury se zaměřením na aktivitu žáků (několik námětů)
- Umělé inteligenci děkujte, i když to stojí prachy
- Je na čase zrušit anonymitu sociálních sítí, přispívá razantnímu nárůstu násilí ve společnosti
- Učitelství není poslání. Je to profese!