Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Smluvní výzkum na pedagogických fakultách - rady pro začínající výzkumníky
V dnešním textu se zaměřím na problematiku smluvního výzkumu v prostředí pedagogických fakult a dovolím si svým čtenářům nabídnout několik rad a doporučení, kterých se mohou držet v případě, že se na smluvní výzkum zaměří a pokusí se kontrakt s nějakým donátorem získat. Čerpat budu ze zkušeností s realizací smluvního výzkumu s firmami Google, O2 Czech Republic, Avast a Vodafone.
Číst dál: Smluvní výzkum na pedagogických fakultách - rady pro začínající výzkumníky
Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?
V posledních týdnech otřásla médii kauza učitelky, která ve výuce šířila mezi své žáky dezinformace spojené s válkou na Ukrajině. Tato kauza otevřela poměrně citlivé téma, zda může učitel šířit mezi své žáky nepravdivé informace a zda vlastně má s žáky aktuální politická (geopolitická) témata řešit (s ohledem na tzv. apolitičnost škol). V dnešním komentáři se tedy zaměřím právě na tato témata.
Číst dál: Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?
Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
V dnešním textu se krátce zamyslíme nad problematikou blokování dezinformačních webů z pohledu státu i soukromé firmy, pozornost budeme věnovat potenciálním rizikům blokace, ale také jejímu smyslu.
Číst dál: Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
Experimentování s blended learningem aneb Jak zlepšit kvalitu výuky na pedagogických fakultách
V dnešním příspěvku se zamyslím aspoň krátce nad možnostmi tzv. blended learningu ve vysokoškolské přípravě učitelů na pedagogických fakultách a rovnou nabídnu i několik příkladů, jak zkouším integrovat blended learning do přípravy já sám. A stejně tak vypíchnu pár argumentů, proč blended learning využívat a proč se to vyplatí.
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
- Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
- Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat