Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.

Smluvní výzkum na pedagogických fakultách - rady pro začínající výzkumníky

Kategorie: Blog Zveřejněno: neděle 26. červen 2022 Napsal Kamil Kopecký

V dnešním textu se zaměřím na problematiku smluvního výzkumu v prostředí pedagogických fakult a dovolím si svým čtenářům nabídnout několik rad a doporučení, kterých se mohou držet v případě, že se na smluvní výzkum zaměří a pokusí se kontrakt s nějakým donátorem získat. Čerpat budu ze zkušeností s realizací smluvního výzkumu s firmami Google, O2 Czech Republic, Avast a Vodafone.

Číst dál: Smluvní výzkum na pedagogických fakultách - rady pro začínající výzkumníky

Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?

Kategorie: Blog Zveřejněno: úterý 26. duben 2022 Napsal Kamil Kopecký

V posledních týdnech otřásla médii kauza učitelky, která ve výuce šířila mezi své žáky dezinformace spojené s válkou na Ukrajině. Tato kauza otevřela poměrně citlivé téma, zda může učitel šířit mezi své žáky nepravdivé informace a zda vlastně má s žáky aktuální politická (geopolitická) témata řešit (s ohledem na tzv. apolitičnost škol). V dnešním komentáři se tedy zaměřím právě na tato témata.

Číst dál: Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?

Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.

Kategorie: Blog Zveřejněno: středa 30. březen 2022 Napsal Kamil Kopecký

V dnešním textu se krátce zamyslíme nad problematikou blokování dezinformačních webů z pohledu státu i soukromé firmy, pozornost budeme věnovat potenciálním rizikům blokace, ale také jejímu smyslu.

Číst dál: Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.

Experimentování s blended learningem aneb Jak zlepšit kvalitu výuky na pedagogických fakultách

Kategorie: Blog Zveřejněno: čtvrtek 6. leden 2022 Napsal Kamil Kopecký

V dnešním příspěvku se zamyslím aspoň krátce nad možnostmi tzv. blended learningu ve vysokoškolské přípravě učitelů na pedagogických fakultách a rovnou nabídnu i několik příkladů, jak zkouším integrovat blended learning do přípravy já sám. A stejně tak vypíchnu pár argumentů, proč blended learning využívat a proč se to vyplatí.

Číst dál: Experimentování s blended learningem aneb Jak zlepšit kvalitu výuky na pedagogických fakultách

Další články...