Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 2 - typewriter)

Dnes se podíváme na to, jak našeho inteligentního chatbota naučit vypisovat odpověď tak, jak je běžné u nástrojů typu ChatGPT, tj. pěkně po písmenech, jako když píšeme na stroji. Využijeme k tomu jednoduchý Javascript, kterým doplníme kód, který jsme si vytvořili v předchozím díle. Tak pojďme na to.
Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)

V dnešním textu se podíváme na to, jak si jazykový model GPT od OpenAI integrovat do svých vlastních webových stránek - tím pádem i nejrůznějších online projektů - a použijeme k tomu webovou boomerskou klasiku - PHP a HTML. Postupně se naučíme nastavit našemu inteligentnímu chatbotovi osobnost, ale také nějakou základní znalostní bázi (třeba pomocí souborů, které do chatbota dostaneme). Nebojte, sestavit tento kód a naprogramovat si jednoduchého robota zvládnou i začátečníci. Dnes se tedy naučíme vytvořit si funkčního AI chatbota.
Beznaděj - příběh z budoucnosti (online hra)

V posledních dnech se ve veřejném prostoru objevuje stále více příkladů, ve kterých některý z nástrojů generativní AI (např. Claude s rozhraním Artifacts) dokázal vytvořit ze zadání uživatele počítačovou hru. Vygenerované hry však bývají velmi jednoduché, známé především z 8bitových mikropočítačů - pamětníci si vzpomenou třeba na hru housenka/had, rozbíjení cihliček, space invaders apod. Problémem je také to, že AI sice hru vytvoří, ale laický uživatel vytvořenému kódu nerozumí, nedokáže ho sám upravovat a musí spoléhat na AI. Navíc současná produkce počítačových her již dávno nestojí pouze na programátorech samotných, ale také na poutavé grafice (grafik), hudbě (skladatel), zvucích (mistr zvuku), mluveném slovu (vypravěč), příběhu (copywriter, spisovatel) a dalších atributech, které obvykle vyžadují týmový přístup - tedy více lidí. A právě těm dokáže umělá inteligence pomoci zefektivnit jejich práci, nebo je dokonce z větší části… nahradit.
Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme

V posledních letech se stále více diskutuje o tom, že neexistují jen dvě pohlaví. Mnoho lidí stále věří v tradiční rozdělení na mužské a ženské pohlaví, avšak moderní věda nám ukazuje, že realita je mnohem složitější. Tento článek se zaměří na biologické aspekty, které nám pomohou pochopit, proč je koncept dvou pohlaví zjednodušením komplexní lidské biologie a realitě odpovídá pouze částečně. A že svět je prostě složitější.
Hned na úvod říkám, že budu psát čistě o biologii, nebudu psát o genderu, o tom, kdo se jak identifikuje, nebudu se bavit o problematice kulturních a sociálních vlivů ani o rozkolísané psychice dětí, které uvažují o změně pohlaví, ani o transsexuálech. Budu psát čistě o biologii (pohlaví ve smyslu sex)!
Číst dál: Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
- Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
- Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
- S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)
Nejčtenější (90 dní)
- Možnosti využití generativní umělé inteligence ve výuce českého jazyka a literatury se zaměřením na aktivitu žáků (několik námětů)
- Umělé inteligenci děkujte, i když to stojí prachy
- Je na čase zrušit anonymitu sociálních sítí, přispívá razantnímu nárůstu násilí ve společnosti
- Učitelství není poslání. Je to profese!