Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Špatných učitelů se české školství hned tak nezbaví, chrání je smlouva na dobu neurčitou či odsloužená léta.
České školství je extrémně diverzifikované a mezi školami, a logicky také mezi učiteli jsou v praxi obrovské rozdíly. Tím chci říct, že vedle vynikajících učitelů, kteří učí skvěle, mají rádi svou profesi a mají výsledky, v českém školství najdeme velké množství nekvalitních a vyloženě špatných učitelů, kteří nejenom že žáky neučí, ale ještě je navíc poškozují. Ve školství se pohybují desítky let a svůj přístup a špatné návyky vůbec nezměnili… mimo jiného, protože mají svou práci i postup jisté (viz platové tabulky) a smlouvy na dobu neurčitou jim zaručují ochranu.
Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
Práce vysokoškolského pedagoga se kromě přímé výukové zátěže skládá také z vědecké činnosti, ke které patří realizace vědeckých projektů a produkce odborných vědeckých textů, tzv. paperů. Vědecký text má svá specifika - má pevně danou strukturu, používá odbornou terminologii, informace, které jsou v textu uvedeny, jsou podloženy původními zdroji apod. A právě při tvorbě vědeckých textů můžeme využít celou řadu nástrojů využívajích umělou inteligenci.
Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou!
Microsoft Powerpoint je pro mnoho kritiků školství po mnoho let synonymem pro frontální výuku a ti, co Powerpoint ve výuce aktivně využívají, jsou často označováni za “nekvalitní a neprogresivní učitele”, kteří neumí interagovat s publikem a který si před tabulí vedou vlastně jen monolog, aniž by aktivně zapojovali své posluchače do jednotlivých činností, motivovali je, aktivizovali je a naučili je něco nového. Ve skutečnosti však jde o stereotyp, který už dávno neplatí - Powerpoint se (stejně jako učitelská profese) vyvinul a umožňuje toho daleko více než před 10 lety.
Číst dál: Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou!
Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
Umělá inteligence v posledním roce začíná aktivně zasahovat do vzdělávání na mnoha úrovních, výjimkou není ani vysokoškolské vzdělávání. V dnešním textu se proto zaměřím na možnosti, které umělá inteligence přináší především vysokoškolským studentům (na podporu pedagogů se zaměřím v dalším článku na tomto blogu).
Číst dál: Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
- Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
- Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
- Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?