Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
Kvalitní učitelé pro své studenty velmi často připravují různé druhy vzdělávacích materiálů, ať už ve formě textů, obrázků, či komplexnějších skript či prezentací, nebo dokonce webových stránek. Bohužel často ve svých materiálech využívají cizí zdroje, aniž by je ocitovali, odkázali na ně třeba odkazem (hyperlinkem), zkrátka nevydávali je za své vlastní.
Číst dál: Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
Úvod: Tento text je blogový příspěvek, nesnažím se v něm o detailní vědecký (pedagogický, psychologický, didaktický) rozbor, jde pouze o zamyšlení či úvahu nad tím, zda má vůbec smysl známkovat a jestli by nestálo za to tradiční známkování zrušit. Tak jej prosím tak berte, díky moc.
Klasifikace patří k tématům, která vyvolává řadu emocí jak u žáků, tak u rodičů a logicky také u učitelů. Zákon umožňuje hodnotit žáky jak pomocí známkování, tak i pomocí slovního hodnocení, v praxi se ale zcela dominantně využívá především kvantitativní hodnocení pomocí známek 1-5. Vedle toho pak můžeme klasifikaci dle funkce rozdělit na informativní, formativní a sumativní (podle toho, k jakému účelu slouží).
Číst dál: Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
OrgPad je nástroj, o kterém jste už určitě slyšeli - a někteří z vás si ho možná i vyzkoušeli. Já jsem se naučil používat ho téměř neustále, kdykoli potřebuji vytvořit vzdělávací obsah, který má být strukturovaný, komplexní, interaktivní. Dnešní článek tedy bude o tom, jaké zkušenosti mám já - a vlastně i můj syn, který OrgPad začal aktivně používat pro podporu studia na základce a střední.
Číst dál: OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
Zachrání experti z praxe české školství? Mnoho z nich žákům spíš ublíží, než aby jim pomohli zlepšit se.
Debata o českém školství se v posledních letech v souvislosti s novelou zákona o pedagogických pracovnících, kterou jsem komentoval zde, točila kolem toho, zda a jak dokáží nekvalifikovaní experti z praxe zlepšit kvalitu českého školství a nahradit kvalifikované učitele, kterých je však v určitých oborech nedostatek. Z vlastní zkušenosti vidím, že ani náhodou - mnozí z “expertů” neumí učit a jejich dopad na žáky je vyloženě negativní.
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
- Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
- Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)