V kostce

Jsem vysokoškolský pedagog, který pracuje na Univerzitě Palackého v Olomouci. Současně však v rámci programů E-Bezpečí, Digidoupě a Mediální výchova učím i v prostředí základních a středních škol a ve školství aktivně působím cca 18 let. Externě pak spolupracuji s desítkami dalších institucí, jsem tvůrce celé řady materiálů pro MŠMT, NÚV, působím např. jako expert bezpečnostního výzkumu Ministerstva vnitra ČR, externí poradce PČR, externí poradce NÚKIB apod. Z poslední doby si mě můžete spojit také s dětskou verzí filmu V síti (jsem garant a poradce jak filmu, tak i metodiky k němu).
Zaměřuji se především na rizikové formy komunikce v online prostředí (kyberšikana, kybergrooming, sexting, kyberstalking, online podvody, kybernetická kriminalita, různé druhy online agrese apod.), ochranu osobních údajů, mediální gramotnost a s ní související fenomény (dezinformace, fake news, masmédia apod.) a na využívání moderních IT technologií ve vzdělávání (algoritmizace, tablety ve výuce, robotická zařízení ve výuce, Průmysl 4.0, využití AI apod.). Kromě toho jsem také příležitostný vývojář vzdělávacích aplikací pro mobilní dotyková zařízení (Apple).
Na univerzitě působím na 3 pracovištích:
1. Katedra českého jazyka a literatury PdF UP (www.kcjl.upol.cz)
2. Centrum prevence rizikové virtuální komunikace (vedoucí) (www.prvok.upol.cz) - E-Bezpečí (www.e-bezpeci.cz)
3. Digidoupě - laboratoř digitálních technologií (vedoucí) (www.digidoupe.cz)
Kromě toho však také řadu let spolupracuji s celou řadou institucí, např. MŠMT, MVČR, Policie ČR, NCOZ, NÚKIB, aktuálně spolupracuji např. s O2, Vodafone, Avastem, Microsoftem, Googlem, Facebookem a celou řadou dalších.
Moje práce mě baví a lituji každého, kdo svou práci nemá takto nastavenou. Rád dělám věci, které mají dopad, které mají smysl a které dokáží pozitivním způsobem ovlivňovat svět kolem nás. Nesmyslnou práci, především pak záplavu byrokracie, k smrti nenávidím...
Podrobný přehled mých aktivit naleznete zde.
Zobrazení: 6549Nejčtenější na blogu
- Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
- Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
- Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
- Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
- Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?