• Home
  • Novinky
  • O mně
    • V kostce
    • Pár fotek
  • Projekty
    • Aktuální projekty (výběr)
    • Přehled projektů (hlavní řešitel či garant)
    • Infografiky - čeština
    • Videorozcestník
  • Věda a výzkum
    • Výzkumná témata
    • Významné publikace
    • Populárně-naučné a další odborné texty
    • Smluvní výzkum
  • Blog
  • Ke stažení
  • Kontakt
KAMIL KOPECKÝ osobní stránky
  • Inovativní projekty.
  • Internetová bezpečnost.
  • Technologie ve vzdělávání.
  • Celospolečenský dopad.

Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)

  • Umělá inteligence
  • Věda a výzkum
  • IMRAD
  • SciSpace

Práce vysokoškolského pedagoga se kromě přímé výukové zátěže skládá také z vědecké činnosti, ke které patří realizace vědeckých projektů a produkce odborných vědeckých textů, tzv. paperů. Vědecký text má svá specifika - má pevně danou strukturu, používá odbornou terminologii, informace, které jsou v textu uvedeny, jsou podloženy původními zdroji apod. A právě při tvorbě vědeckých textů můžeme využít celou řadu nástrojů využívajích umělou inteligenci.

Číst dál...

Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou! 

  • Videopřednášky
  • Vzdělávání
  • Powerpoint

Microsoft Powerpoint je pro mnoho kritiků školství po mnoho let synonymem pro frontální výuku a ti, co Powerpoint ve výuce aktivně využívají, jsou často označováni za “nekvalitní a neprogresivní učitele”, kteří neumí interagovat s publikem a který si před tabulí vedou vlastně jen monolog, aniž by aktivně zapojovali své posluchače do jednotlivých činností, motivovali je, aktivizovali je a naučili je něco nového. Ve skutečnosti však jde o stereotyp, který už dávno neplatí - Powerpoint se (stejně jako učitelská profese) vyvinul a umožňuje toho daleko více než před 10 lety. 

Číst dál...

Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)

  • Vzdělávání
  • Umělá inteligence
  • GPT3
  • GPT4
  • ChatGPT
  • Vysoké školy

Umělá inteligence v posledním roce začíná aktivně zasahovat do vzdělávání na mnoha úrovních, výjimkou není ani vysokoškolské vzdělávání. V dnešním textu se proto zaměřím na možnosti, které umělá inteligence přináší především vysokoškolským studentům (na podporu pedagogů se zaměřím v dalším článku na tomto blogu).

Číst dál...

Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!

  • Umělá inteligence
  • Kaiber

V posledních měsících se s příchodem pokročilých forem generativní umělé inteligence stala populárními také animovaná videa, která jsou vytvořena na základě konkrétní grafické předlohy (třeba naší fotografie či videa). V dnešním textu si představíme jeden z mnoha nástrojů, který tvorbu těchto videí umožňují. 

Číst dál...

Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat 

  • Vzdělávání
  • Umělá inteligence
  • Bing Chat

V dnešním textu se podíváme na to, jak by se dala generativní umělá inteligence využít pro podporu tvorby oponentských posudků kvalifikačních prací. Věřím, že tento text může pomoci všem přetíženým vysokoškolským pedagogům, kteří nemají energii na to, aby každý rok přečetli stovky stran kvalifikačních prací velmi různé kvality. Tak pojďme na to.

Číst dál...

Komentář: Proč není osvobození učitelky hlásající ruskou propagandu v českých školách dobrý signál pro společnost?

  • Vzdělávání
  • Dezinformace

V dnešním komentáři se zaměřím na případ učitelky, která byla propuštěna za to, že ve škole šířila ruskou propagandu o válce na Ukrajině a další dezinformace a která následně stanula před soudem za snahu ospravedlnit válečné zločiny, za což jí hrozil osmiměsíční podmíněný trest a dočasný zákaz práce s dětmi na pět let. Od soudu odešla se zatím nepravomocným osvobozujícím rozsudkem. Učitelka jakékoli provinění odmítá, stojí si za svou výukou.

Číst dál...

Další články...

  • Midjourney - generujeme grafiku s pomocí umělé inteligence
  • Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
  • Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
  • Mediální výchova není jen průřezové téma, naopak - je klíčovou součástí vzdělávání a měla by být naprostou prioritou! Je to ale opravdu tak?
  • Umělá inteligence
  • Absurdity financování vědy a výzkumu na pedagogických fakultách
  • GPT3 se autorským právem nezatěžuje, nemusí
  • GPT3 nezvládá českou gramatiku a pravopis - několik příkladů, na kterých si jazykový model měnící svět vyláme zuby
  • GPT3 ve vzdělávání - příležitosti a rizika
  • Umělá inteligence píše za žáky seminárky, učitelé je pak chválí za skvěle zpracované úkoly

Novinky

  • Návštěva Ivana Bartoše
  • Nová knížka Sociální sítě (Úvod do problematiky) je tu!
  • Pro Český rozhlas: Plus o umělé inteligenci
  • Moje digitální tvorba na Adobe
  • Specifika jazyka elektronické komunikace (videopřednáška)
  • Projekt E-Bezpečí získal dvě významná ocenění
  • Výsledky našeho nového výzkumu České školy a umělá inteligence už jsou venku
  • Nový miniweb o umělé inteligenci
  • Rozhovor pro DVTV s Danielou Drtinovou
  • Představují loot boxy hazard? A měly by být regulovány?

Nejčtenější za poslední rok

  • Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
  • Umělá inteligence píše za žáky seminárky, učitelé je pak chválí za skvěle zpracované úkoly
  • GPT3 nezvládá českou gramatiku a pravopis - několik příkladů, na kterých si jazykový model měnící svět vyláme zuby
  • Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat 
  • Midjourney - generujeme grafiku s pomocí umělé inteligence

Můj Twitter (X)

Tweets by kopeckyk

O mně

  • V kostce
  • Výzkumná témata
  • Kontakt
  • Významné vědecké texty (výběr)
  • Přehled projektů (hlavní řešitel či garant)

Novinky

  • Návštěva Ivana Bartoše
  • Nová knížka Sociální sítě (Úvod do problematiky) je tu!
  • Pro Český rozhlas: Plus o umělé inteligenci
  • Moje digitální tvorba na Adobe
  • Specifika jazyka elektronické komunikace (videopřednáška)

Z blogu

  • Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
  • Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou! 
  • Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
  • Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
  • Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat 

Populární články

  • Host Lucie Výborné
  • V Sama doma
  • Speciál 90' na ČT - film V síti
  • JSNS mě přizval k novému projektu - a je to boží
  • O hate speech pro iDnes
  • Home
  • Blog
  • Vyhledávání
  • Site map
  • Kontakt

  • Follow us on Facebook
  • Follow us on Twitter
  • Follow us on Youtube
  • Linkedin
  • Instagram
  • Skype
  • Wikipedia
Copyright © 2023 Kamil Kopecký
Design and theme by JooThemes.net - Joomla Templates.

  • Follow us on Facebook
  • Follow us on Twitter
  • Follow us on Youtube
  • Linkedin
  • Instagram