Emoji - hlavolamy pro oživení výuky

Smajlíci, emotikony či v současnosti emoji představují zajímavý způsob, jak oživit výuku, probudit zájem žáků a aktivizovat je. Emoji představují sadu ikon z nejrůznějších tematických oblastí, prostřednictvím kterých do běžného online textu (třeba chatu či komentáře) zařazujeme emoce, ale i další grafické prvky, které text oživují, dokáží zvýraznit důležitá místa apod.
Emoji jsou běžnou součástí mobilních telefonů, tabletů i běžných PC, jsou tedy běžně dostupné, žáci je znají a běžné používají. Emoji se také vyvíjejí a občas vzbudí i vášnivé diskuse (viz emoji spojené s rasismem, náboženstvím apod.). Přehled aktuálních emoji najdete např. zde: https://emojipedia.org/apple/ (verze od Apple) a zde https://emojipedia.org/google/ (verze od Google) či zde: https://emojipedia.org/facebook/ (verze od Facebook).
S pomocí emoji se dají vytvářet různé hádanky, ve kterých žáci musí odhalit např. oblíbenou literární či filmovou postavu, název knihy či název filmu apod. Své uplatnění ale najdou např. také v zeměpisu, biologii, matematice či dalších předmětech.
Poznáte názvy českých filmů?
Velké množství emoji hádanek najdete také prostřednictvím Google Obrázků.
Zobrazení: 1527Nejčtenější na blogu
- Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
- Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
- Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
- Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
- Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?