Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.

Hodnocení dle Metodiky 17+ 2 - Garanti jako neomezení vládci na svém území

Kategorie: Blog Zveřejněno: neděle 24. květen 2020 Napsal Kamil Kopecký

V dnešním textu se opět vrátím k hodnocení společensky relevantních výsledků dle Metodiky 17+, na které jsem se zaměřil v předchozím textu. Situace se totiž dále vyvinula a získal jsem posudky, které na první pohled dokazují, jak je hodnocení nezvládnuté. Navíc odhaluje hlubokou neznalost některých garantů, kteří neumí rozlišit základní typy vědeckých výsledků. Stále více se tak odhaluje, že je hodnocení opět fraška a přesun ke společenské kvalitě se nekoná.

Číst dál: Hodnocení dle Metodiky 17+ 2 - Garanti jako neomezení vládci na svém území

Nová vyhláška MŠMT k hodnocení žáků aneb Jak pohřbít reformu školství v několika odstavcích

Kategorie: Blog Zveřejněno: pondělí 27. duben 2020 Napsal Kamil Kopecký

V těchto dnech spatřila světlo světa dlouho očekávaná vyhláška MŠMT, která měla objasnit, jakým způsobem se v současné problematické době bude postupovat při hodnocení žáků na konci roku. Velká část pedagogů očekávala, že přihláška vyzdvihne úsilí velké části žáků, rodičů a pedagogů, kteří v současnosti napjali maximální úsilí pro to, aby udrželi školství v chodu. Že ocení úsilí tisíců lidí, kteří rozjeli e-learningové vzdělávání, že pochopí, v jaké situaci se ocitlo více než milion dětí a jejich rodičů, a že tím pádem ke složité situaci přihlédne - třeba tak, že žáky nebude  hodnotit, případně budou hodnoceni formativně. Nestalo se tak. Vyhláška totiž doslova pohřbila jak samotné e-learningové vzdělávání, tak i formativní hodnocení. 

Číst dál: Nová vyhláška MŠMT k hodnocení žáků aneb Jak pohřbít reformu školství v několika odstavcích

Učitel v době koronavirové krize (několik poznámek a apel směrem k učitelům)

Kategorie: Blog Zveřejněno: úterý 24. březen 2020 Napsal Kamil Kopecký

Současné karanténní opatření zásadním způsobem zasáhlo do běžného provozu českých základních škol - u velké části učitelů významným způsobem proměnilo jejich komunikaci s žáky a také samotný způsob výuky - běžné prezenční vzdělávání nahradilo vzdělávání distanční či přímo e-learningové. 

Číst dál: Učitel v době koronavirové krize (několik poznámek a apel směrem k učitelům)

Hodnocení společensky relevantních výsledků v pilíři A Metodiky 17+ je obyčejná fraška - pojďme si uvést jeden z mnoha příkladů, proč to nefunguje a fungovat nebude

Kategorie: Blog Zveřejněno: sobota 7. březen 2020 Napsal Kamil Kopecký

Nedávno jsem si vyzkoušel na vlastní kůži, jak nefunkční je hodnocení nebibliometrických výsledků vědy a výzkumu v pilíři A Metodiky 17+, které je spíše smutnou fraškou a přehlídkou nekompetence hodnotitelů, než přehledem relevatních a pro společnost významných výsledků přinášejících pozitivní společenské změny. V tomto pilíři (stejně jako v bibliometrickém) mám hned několik výsledků, z nich hned 2 z nich ohodnotili respondenti jako společensky nerelevantní. Pojďme se na tyto výsledky podívat podrobněji...

Číst dál: Hodnocení společensky relevantních výsledků v pilíři A Metodiky 17+ je obyčejná fraška - pojďme si...

Další články...