Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Zkušenosti s nasazením chatbota vytvořeného v prostředí Chatfuel
V posledních letech zažíváme stále masivnější nárůst různých druhů systémů na bázi uměle inteligence (AI, strojové učení), ať už jde o různé našeptávače, virtuální asistenty (Siri, Google Assistant) nebo třeba chatboty. Nasazení umělé inteligence jsme si vyzkoušeli i my a v rámci našeho projektu E-Bezpečí jsme připravili “inteligentního chatbota”, který umí reagovat na dotazy návštěvníků našeho facebookového profilu či našich internetových stránek.
Číst dál: Zkušenosti s nasazením chatbota vytvořeného v prostředí Chatfuel
Moderní technologie ve výuce musí být prostředkem, nikoliv cílem
V posledních letech začíná stále více škol do své výuky zapojovat nejrůznější druhy moderních informačních a komunikačních technologií. V souvislosti s inovací výuky informatiky, která bude stále více orientována na algoritmizaci a rozvoj informatického myšlení, bude nutné s technologiemi aktivně pracovat především ve všech ostatních neinformatických předmětech. V praxi to znamená, že budou ICT např. využívat stejně tak učitelé matematiky, češtiny, nebo třeba výtvarné výchovy. Vždy je však nutné mít na paměti, že moderní ICT pomůcky jsou PROSTŘEDKY pro dosažení cílů hodiny, nikoli samotným cílem.
Číst dál: Moderní technologie ve výuce musí být prostředkem, nikoliv cílem
Pexeso: Několik rozdílů mezi hrou zprostředkovanou počítačem a hrou dětí a rodičů
Hned na úvod naše čtenáře uklidním - dnešní komentář nebude výbušný, nebude řešit vyloženě palčivé téma, neobjeví se agrese, ani únik intimních materiálů do online prostředí. Zaměříme se na docela jinou věc - podíváme se totiž na některé rozdíly mezi hrou, ve které spolu hraje dítě a rodič, a hrou, ve které hraje dítě s počítačem.
Číst dál: Pexeso: Několik rozdílů mezi hrou zprostředkovanou počítačem a hrou dětí a rodičů
O mobilních telefonech podruhé aneb Nemíchejme dohromady jablka, hrušky, švestky, broskve a mandarinky
Diskuse o využívání a zákazech používání mobilních technologií ve škole probíhá již několik měsíců a v drtivě většině příspěvků na toto téma dochází s naprostému smíchávání informací do jednoho nepřehledného ovocného koláče. Argumentace jednotlivých stran se opírá o řadu mýtů a nepřesností, zvláště výrazně je tento problém vidět na příkladu komentářů a vstupů zástupců České školní inspekce. Proto se pokusíme ještě jednou vstoupit do veřejné diskuse a napravit řadu nepřesností a mýtů, které se v rámci této otevřené debaty vyrojily.
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
- Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
- Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)