
Kreslenou češtinu využívají
Můj cyklus vzdělávacích animací Kreslená čeština, který představuje uživatelům na YouTube vybraná témata z češtiny, sledují desetitisíce uživatelů z celé České republiky - a to včetně žáků základních a středních škol. Moc děkuji za všechny ohlasy, které píšete do komentářů či SZ, vážím si toho! Kreslenou češtinu si můžete vyzkoušet i vy, stačí kliknout!

Proč lidé tvoří a šíří dezinformace? (animace)
Lidé tvoří dezinformace z nejrůznějších důvodů, např. finančních či politických. Dezinformace se však šíří i v rámci různých druhů vlivových operací vedených ze zahraničí, jejichž cílem je především destabilizovat naši společnost, způsobovat chaos, vyvolávat nedůvěru ke státním institucím a veřejnoprávním médiím. Někdy však lidé šíří dezinformace proto, že jim skutečně věří - myslí si, že šíří pravdivé informace. Mrkněte na mou novou animaci.

Generujeme příšerky a démony s využitím Midjourney
Hledáte inspiraci pro generování zajímavé grafiky pro své projekty s pomocí umělé inteligence? Začínáte využívat Midjourney? Tak by se vám mohla hodit moje videa. Na ukázkových promptech a seedech si můžeme ukázat, jak vygenerovat třeba strašidelnou příšerku či démona. Stačí, když se přihlásíte do Midjourney a napíšete ukázkový prompt z videí ve tvaru /imagine promptzvidea --seed cisloseeduzvidea. Enter a hotovo!
Číst dál: Generujeme příšerky a démony s využitím Midjourney

Výzkum: AI v českých školách
Vážení a milí pedagogové, ředitelé, vychovatelé, vzdělavatelé,
zapojte se do nového výzkumu, který mapuje, jak jsou české školy připraveny na zavádění umělé inteligence (AI) do vzdělávání - ať už do výuky či do domácí přípravy žáků. Zajímá nás, jaké zkušenosti s umělou inteligencí máte, zda jste si již některý z AI nástrojů vyzkoušeli (ve škole, doma), zda se nástrojů umělé inteligence obáváte a zda si např. myslíte, že by vás umělá inteligence dokázala nahradit. Zajímá nás také, jestli jste již zaznamenali ve vaší škole případy zneužití AI třeba k podvádění, případně máte-li pro tyto situace vytvořena pravidla (v psané či nepsané podobě). Stejně tak bychom se rádi dozvěděli, zda máte představu o tom, jak konkrétně AI ve výuce využít.
Staňte se součástí nového výzkumu a vyplňte dotazník, který najdete na adrese:
https://aka.ms/aiveskole
Děkujeme!
Výzkum realizuje Centrum PRVoK Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Microsoft ČR.
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Midjourney - stručný úvod do umělé inteligence generující obrázky
- Již brzy začne umělá inteligence chrlit seminární a kvalifikační práce (třeba diplomky či bakalářské práce) a odhalit ji bude nemožné, každé dílo totiž bude originální. Problém bude mít i věda samotná.
- Umělá inteligence píše za žáky seminárky, učitelé je pak chválí za skvěle zpracované úkoly
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- GPT3 nezvládá českou gramatiku a pravopis - několik příkladů, na kterých si jazykový model měnící svět vyláme zuby