Novinky
Generujeme příšerky a démony s využitím Midjourney

Hledáte inspiraci pro generování zajímavé grafiky pro své projekty s pomocí umělé inteligence? Začínáte využívat Midjourney? Tak by se vám mohla hodit moje videa. Na ukázkových promptech a seedech si můžeme ukázat, jak vygenerovat třeba strašidelnou příšerku či démona. Stačí, když se přihlásíte do Midjourney a napíšete ukázkový prompt z videí ve tvaru /imagine promptzvidea --seed cisloseeduzvidea. Enter a hotovo!
Číst dál: Generujeme příšerky a démony s využitím Midjourney
Výzkum: AI v českých školách

Vážení a milí pedagogové, ředitelé, vychovatelé, vzdělavatelé,
zapojte se do nového výzkumu, který mapuje, jak jsou české školy připraveny na zavádění umělé inteligence (AI) do vzdělávání - ať už do výuky či do domácí přípravy žáků. Zajímá nás, jaké zkušenosti s umělou inteligencí máte, zda jste si již některý z AI nástrojů vyzkoušeli (ve škole, doma), zda se nástrojů umělé inteligence obáváte a zda si např. myslíte, že by vás umělá inteligence dokázala nahradit. Zajímá nás také, jestli jste již zaznamenali ve vaší škole případy zneužití AI třeba k podvádění, případně máte-li pro tyto situace vytvořena pravidla (v psané či nepsané podobě). Stejně tak bychom se rádi dozvěděli, zda máte představu o tom, jak konkrétně AI ve výuce využít.
Staňte se součástí nového výzkumu a vyplňte dotazník, který najdete na adrese:
https://aka.ms/aiveskole
Děkujeme!
Výzkum realizuje Centrum PRVoK Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Microsoft ČR.
Vydali jsme novou příručku! Na pravdě záleží!

V těchto dnech vychází nová příručka pro učitele zaměřená na posilování mediální gramotnosti s názvem Na pravdě záleží – Jak učit o pravdě a lži na internetu (příručka pro učitele), kterou pro pedagogy připravili Kamil Kopecký, Dominik Voráč a René Szotkowski z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v rámci vědeckovýzkumného hubu Central European Digital Media Observatory. Příručka nabízí různé možnosti, jak s tématem pravdy a lži v online prostředí pracovat.
Rizikové chování dětí na síti pohledem kazuistiky E-Bezpečí (2023)

Jaké problémy řeší děti na internetu, s čím se setkávají a jak krizové situace řeší? Co je to NGL a Tellonym? Jak vypadá kyberšikana ve formě body shamingu? Jaká rizika představuje pro děti sexting a sextortion? V čem je nebezpečný třeba TikTok? S jakými rizikovými výzvami se setkávají české a evropské děti? O tom všem v mém novém videu: https://www.youtube.com/watch?v=sBJte5qkNHw&
PdF UP vydala prohlášení k používání AI

Pro svou fakultu jsem s kolegy velmi rád připravil prohlášení k používání umělé inteligence. A myslím, že se povedlo.
Další články...
Nejčtenější na blogu
- Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
- Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
- Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
- Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
- Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?